September

Höst, regn & rusk är verkligen här nu . 
sommaren har verkligen sprungit iväg. Jag blir alltid deppig av mörkret & kylan men lite mysigt är det ju när man får tända ljus & bädda ner sig under en filt framför en film.  🍂♨️
 
Dagarna springer också iväg för min del. Hinner knappt med själv. Första två uppgifterna i skolan är inlämnade & det är dags för prov på fredag, samtidigt som jag försöker jobba nån/ några dagar i veckan. 
 
Zandring sköter sig bra. Försöker sitta upp 2-3 gånger i veckan & variera med longering så att han iallafall rör sig 3-4 dagar i veckan. Har ridit ut mycket med Sara lite korta rundor men även nån längre. Det går bra. Han blir mer & mer positiv & framåtbjudningen kommer mer för varje gång jag hoppar upp. När det är svårt att time in uteritt så brukar jag ha sällskap av Martin på marken & sen rida uppe i ridhuset ( Max en gång i veckan ) och det går också riktigt bra . Galoppen kommer mer & mer.
 
Häromdagen tog vi fram bommar & sockerbitar och rullade över det i trav några gånger och han gjorde det jättebra. Slutade med att lägga upp sockerbitarna och tog ett litet skutt över 😁 Kan tro att jag var mallig och stolt då 😍 
 
Idag red vi ut en liten kortare runda & det är första gången jag verkligen känner hur han faktiskt bjuder på och vill framåt i galoppen. Riktigt roligt. 
 
Nu längtar nog både jag och han tills 1 oktober då han kommer in på Box & ska även få skor igen. Tog ju av dom när han skulle gå på betet hela sommaren. Så nu blir han snart vuxen & får sova inne om nätterna och det gör honom nog bara gott. 
 
Annars rullar livet på . 
Tänkte försöka sova straxt för imorn vankas jobb 07.30 - 15 och efter det har jag Ferran. Om inte all energi är slut så tänkte jag hoppa upp och rida en sväng. Men nu gonatt ! 
 
 

Kommentera här: