Lördag

Halloj ! 
 
Dagarna går i ett, hinner knappt blogga x)
 
Tänkte berätta lite vad som hänt i veckan.
 
I måndags var Jonna här och red Zandring. Han skötte sig jättebra. Vi galopperade ju förra gången hon var här och nu backade vi bandet lite och fokuserade på framåtbjudningen i skritt & traven. Han är ganska så seg men det var som att han förstod och tyckte det var roligt, och det är ju det viktigaste. Supernyttigt för honom att få positiva pass. 
 
I tisdags så var jag i Uppsala för att kolla hur min operation har gått. Det tog i stort sett hela dagen och världens bästa Martin följde med som sällskap. Det var goda nyheter! Allting har läkt i sin ordning och jag får börja leva som vanligt igen! Det enda jag inte får göra är att få vatten i det. Men annars är allting som vanligt. 
 
I Onsdags så var jag och M på lägenhetsvisning nr 2.( var på en förra veckan också ) 
Den första var en liiiiten tvåa som inte ens dubbelsängen skulle få plats i, det funkar inte helt enkelt, men den här som vi kollade på nu är en trea, superfin & helt nyrenoverad och inflyttning i slutet av Maj.Vi har pratat mycket fram och tillbaka men kommit överens om att vi vill exakt samma sak, och det är ju att flytta. Så vi blir förmodligen sambos om ca två månader =D 
 
I torsdags kunde jag inte hålla mig från att hoppa upp i sadeln så jag ringde Jonna och frågade om jag kunde få hoppa upp på Loke en sväng, och de fick jag. Så jäkla roligt och han har blivit så himla rolig och fin att rida. Men , VILKEN träningsvärk jag har, ni anar inte, haha ^^
 
Sen har jag ju sön- tors denna vecka haft hand om min broshas m. familjs gård. Det är får, lammning, hästar, hundar, katter & höns. Det har varit full rulle med flasklamm morgon och kväll samtidigt som jag försöker hinna med plugget, hästarna, allt hemma, pojkvän, aa och allt annat. Så kan säga att jag var helt slut tors kväll. Men igår fick jag vila ut till klockan halv tio sen åkte jag direkt in tll campus med Linn och pluggade några timmar. Känns bra med nästa uppgift och skolan är faktiskt ganska så roligt, kanske lite väl mallig ( taggad ) med tanke på betyget på förra uppgiften men lite egoboost är väl ändå skönt ibland? ;)
 
Idag klockan åtta har jag & Frida löshoppat Ferran och Zandring. 
Ferran var superpigg, laddad och glad att få hoppa & Zandring börjar verkligen fatta grejen med löshoppningen. Det är så kul att se dom utvecklas för varje pass och varje utmaningen man ger dom. Idag hoppade han ett språng på 120 och sen sänkte vi ner lågt två gånger som berömm för att han gör de så fint nu. Så jäkla duktig. Ska löshoppa ca 4 ggr till innan treårstest tänkte jag. Då lite lägre och bara få erfarenhet och tycka det är enkelt och framförallt roligt. 
 
Frida pratade efteråt om att vi borde rida ut på Ferran och han någon dag. Alltså att det är dags för mig att hoppa upp på Zandring igen. Senast jag satt på honom var i Oktober och då red vi ut en sväng. Efter det har ju han haft vila och sen Jonna i sadeln pga min operation. Nu är ju jag free to go, så är väl bara att samla mod och hoppa upp. Känns pirrigt, men det kommer det ju vara även om jag väntar några veckor också. Så vi får se om det blir så i veckan. Superpirrigt faktiskt, man är så rädd att göra bort sig och att göra fel. Men han är så snäll så jag hoppas och tror det ska gå bra.
 
Närmare lunch åkte vi ( jag och martin ) på litet äventyr till Vikbolandet och kollade på när Sara hoppade pay and jump och sen luncha vi i Norrköping påvägen hem. Så himla mysigt. Nu till kvällen var vi förbi Jonna och checka av de sista innan dom åker iväg och sen så blir den en lugn kväll hemma hos honom med godis & bad ! Välbehövligt! Smilla är med såklart, helt tokig i Martin, och vem är inte det? ;)
 
Nu är ni lite uppdaterade iallafall :) 
 
J & Z i måndags ❤️
 
 
 
 
 
våren är på ingång, äntligen!
 
 
 
 
 
sötsmilla 💜
 
 

Kommentera här: