Fredagsfeeling !

 
Härligt med ledig/fri fredag !
 
Har tillbringat några timmar i stallet, helt underbart! Det är verkligen terapi för mig att vara ensam och bara pyssla med Zandring. kvalitetstid! Har tränat på att " häst vid hand " inför treårstestet och även lösgalopperat/ linat uppe i ridhuset för att få upp flåset lite samt lekt lite såklart. Jag tycker det är viktigt att hästen inte alltid behöver komma upp till ridhuset och det ska vara jobb, jobbigt, enformigt, tråkigt. Så gärna en/några dagar i veckan som bara är kul. 
 
En liten tumme upp till Zandring idag som var så lugn när jag fixade i ordning med honom sen kunde jag idag, för första gången tränsa utan att ha grimman under, han har varit lite bonglig, gått iväg osv, men idag lugn och stod helt stilla , vuxenpoäng! Alla steg framåt är viktiga tycker jag. Det är så kul att se dom utvecklas på alla sätt o vis. Stora som små saker. 
 
 
Planer för helgen:
Ikväll - Är bjuden på middag hos Martins bror ikväll så vi ska dit en sväng sen blir de lugnt, är helt slut.
 
Lördag- Ska ev följa med Jonna på pay&jump på fm , sen är det tjejkväll hos Sara med "stalltjejerna", vi brukar käka, bada bubbel & dricka lite vin, supermysigt och trevligt! 
 
Söndag - Lugnt, träffa Martin en sväng får man hoppas och ladda upp inför ny vecka med början på ny inlämningsuppgift, åka till Uppsala m.m. 
 
Nu ska jag duscha och fixa mig i ordning ! Bye
 
 Utanför hemma är det vår , hoppas på lite vårvärme snart också ☀️
 
Lillkillen från idag 🌟❤️
 
 
 
 
 

Kommentera här: