Tisdag

Halloj ! 
 
Jag är så dålig på att blogga men ska verkligen försöka komma igång med det nu 😇 
 
Förra veckan så började jag sätta igång Zandring lite smått efter sommarlovet ( snart 3 månader ) . Tog in för att verka hovarna förra måndagen och sedan upp i ridhuset med longergjord & träns vilket gick jättebra. Upprepade det en gång till på onsdagen. igår så tog jag med sadeln ut. Började med longering i alla gångarter och sen kunde jag inte hålla mig så jag började med att hänga på ena sidan & sen hoppade jag upp och skrittade ett varv i ridhuset 😃 Han var jättelugn & snäll som tur är ! 
 
Idag åkte först jag & Martin på hans lediga dag till oskarshäll och åt brunch i solen , så himla mysigt! Sen tog vi in Z en sväng och skulle bara pyssla om han lite men så tänkte jag att han kunde ju få springa av sig lite i ridhuset . Trött bebis = inge bus, så de fick bli massa morötter & lite lydnadsövningar istället och hängde även idag lite grann men utan sadel eller träns :) annars så har vi bara tagit det lugnt idag och gjorde god middag tillsammans på kvällen innan han åkte hem till stan för jobb imornbitti. Då passar jag på att plugga här ute på landet när jag ändå är ensam . Jag är hus&hundvakt en vecka för mamma & pappa är iväg . 
 
Imornbitti så ska Sara vara med och hjälpa mig så ska jag hoppa upp & rida några varv är tanken . Pirrigt men sååå himla roligt ! Jag lovar er en uppdatering om hur det gått här på bloggen imorgon ! 😇 Annars står plugg på schemat . Känns som mitt liv består av plugg & jobb just nu men det blir kul sen när lönen kommer in :) 
 
nu är det sovdags , gonatt :) 
 
Zandring från igår 
 
Ferran från i söndags 💕
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia Johansson:

Älskar att du börjat blogga igen❤️ Ska bli så kul o följa eran resa
Kram

Kommentera här: