Onsdag

Jag både överlevde & satt kvar idag 😁 
 
Var faktiskt inte alls nervös idag för att hoppa upp vilket är ovanligt för att vara jag 🙈😅 antar att jag litar på honom såpass mycket och jag vill inte tro att han helt plötsligt blivit ett monster . Det hade han heller inte blivit .
 
Jag började med att longera några varv men han verkade trött så de var i princip bara att hoppa upp direkt . Sara ledde mig något varv sen knäppte vi loss . Allting gick jättebra i skritt & trav . Man känner hur vilan har gjort sitt och han känns mer framåt & mycket mer balanserad. Sen så tänkte jag att en liten galopp kan vi ju prova. Det gick att fatta galopp men sen när svängen kommer så blev de lite bockningar för att han inte orkar samla sig riktigt än & sen får man ju inte glömma att han fortfarande går på bete & är lite smårund och trött . Så nu är tanken att jag inte ska traggla så mycket i ridhuset utan komma ut i skogen så han får hitta egen balans & framåtbjudning innan det är dags för att hoppa in honom senare i höst ☺️  Men annars var han såååå himla snäll & rolig att rida . Det känns som en vuxen häst för han är så färdig. 
 
Nu har jag precis ätit lunch & ska ta de lugnt en stund innan det är dags att plugga igen 😷📝 
 
ha de fint alla ❤️
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia Johansson:

Åh så kul ❤️❤️Kommer följa er slaviskt

2 Sofia Johansson:

Åh så kul ❤️❤️Kommer följa er slaviskt

Kommentera här: